Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti

Ušće 10, blok 15, Beograd
Radno vreme: od 10:00 do 18:00, četvrtkom od 10:00 do 22:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku
Cena ulaznice je 300 dinara
Grupne ulaznice su 200 dinara
Za studente, učenike srednjih i osnovnih škola, penzionere ulaznica je 150 dinara
Svake srede ulaz je slobodan.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

Dogodilo se sutra, Salon MSUB

izložbe | 09.11.2016

Izložba Dogodilo se sutra

Salon Muzeja savremene umetnosti (Pariska 14, Beograd)
9. novembra - 4. decembra 2016. (otvaranje u sredu, 9. novembra u 19 časova)

Kustos izložbe: Una Popović, kustos Salona MSU

Umetnici: Jacek Malinovski (Jacek Malinowski, PL), Agnješka Polska (Agnieszka Polska, PL), Karolina Bregua (Karolina Breguła, PL), Asaf Gruber (Assaf Gruber, Il/GER) i Dušan Otašević (SRB).

Prateći Program:
Petak, 11. novembar od 18 časova: predstavljanje radova i razgovor sa umetnicima Jacekom Malinovskim i Asafom Gruberom. Razgovore vode Magda Kardaš, kustos Zaheta – Nacionalne umetničke galerije iz Varšave i Una Popović.

Međunarodna izložba pod nazivom Dogodilo se sutra rezultat je saradnje Muzeja savremene umetnosti i Zaheta Nacionalne umetničke galerije iz Varšave. Saradnja podrazumeva realizaciju dve izložbe, prve u Salonu Muzeja savremene umetnosti i druge u izložbenom prostoru Zaheta galerije (Zachęta Project Room / Miejsce Projektów Zachęty) koja će se održati sledeće godine. Izložbe se konceptualno razlikuju i podrazumevaju kustosko istraživanje strane umetničke scene i uočavanje umetničkih i produkcionih posebnosti.

Izložba Dogodilo se sutra ima nameru da predstavi umetničku fikciju, moguću nelogičnost u događaju, odnosno fikciju koja u osnovi ima realističku naraciju i izgled, kako i sama jezička sintaksta u naslovu govori. Postavka teži da interpretira žanr kao što je pseudodokument u umetnosti. Predstavljeni radovi na zanimljiv i intrigantan način bave se studijama dokumentarnog, propituju razlike između realnog i nalik realnom, ugrađujući konceptualne postupke i ličnu imaginaciju u određene prostorne i vremenske narative. Pored samih priča koje prenose, priča o ljudima, gradovima, prostorima, u fokusu je i izvedba, stilski i likovni jezik za kojim umetnici posežu da bi dočarali stvarno – od kompleksnog filma, do kućnog videa, animacije i realnog objekta.

Uz savremene poljske umetnike, koji u velikoj meri stvaraju u mediju filma i izvode kompleksne umetničke radove koji se mogu opisati i kao slojevite orkestracije različitih elemenata i značenja - Agnješku Polsku, Karolinu Breguu, Jaceka Malinovskog i nemačkog autora Asafa Grubera, na izložbi će se predstaviti i dobro znani domaći umetnik Dušan Otašević objektima iz serijala o Iliji Dimiću. Jedinstven koncept o Iliji Dimiću „geniju i idealnom umetniku“, njegovu živopisnu biografiju zajedno su osmislili Dušan Otašević i Branko Vučićević, ugledni filmski teoretičar, kritičar i scenarista. Materijalizovani i „rekonstruisani“ objekti Ilije Dimića, inspirisani retorikom prošlosti i avangardnih stilova, između ostalog fino prožimaju i otelotvoruju predmet fokusa većine izloženih filmskih radova. Tematika kojom se izloženi radovi bave, između ostalog su pitanja umetničke produkcije, istorije umetnosti, pozicije umetnika, kulturne politike i institucionalnog angažmana.

Narativni video radovi Jaceka Malinovskog, složene fikcije o savremenim socijalnim i političkim pitanjima, slede opšta pravila dokumentarnog filma, kao što su objektivizam ili emotivna uzdržanost, igrajući igru sa gledaocima, često ih zbunjujući. Agnješka Polska u radu Korektivne vežbe koristi fotografije iz starih medicinskih knjiga i ovu arhivsku građu „stavlja u pokret“, pravi animirani film, koji niskom rezolucijom i blagom zamagljenosti, čini se kao stari dokumentarac. Inscenirani dokumentarac Karoline Bregue, Strah od vatre, govori o seriji požara koji su pogodili imaginarni severnoevropski grad i grupi respektabilnih istoričara umetnosti koji su ubeđeni da redovni razorni požari koji uništavaju muzejske zbirke omogućavaju mladim umetnicima da napreduju. Asaf Gruber se predstavlja radom The Right (2015), koji se kao deo kompleksnog projekta The Anonimity of the Night (Anonimnost noći) usredsređuje na pitanja umetnosti i njenih institucija.

Muzej savremene umetnosti se zahvaljuje svim umetnicima i Kolekciji Trajković na ustupljenim radovima.

Partner na projektu: Zaheta – Nacionalna umetnička galerija, Varšava, Poljska