Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti

Ušće 10, blok 15, Beograd
Radno vreme: od 10:00 do 18:00, četvrtkom od 10:00 do 22:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku
Cena ulaznice je 300 dinara
Grupne ulaznice su 200 dinara
Za studente, učenike srednjih i osnovnih škola, penzionere ulaznica je 150 dinara
Svake srede ulaz je slobodan.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

Javno predavanje Elene Filipović / Kustoski kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“ / MSUB, 15.10.18. u 18 časova

govorni-programi | 15.10.2018











Javno predavanje Elene Filipović Marsel Dišan, najuticajnici kustos 20. veka?
Kustoski Kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“

Muzej savremene umetnosti (Ušće 10)
Sala „Miodrag B. Protić“
Ponedeljak, 15. oktobar 2018. u 18 časova

U saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Beograd, peto predavanje u okviru serije javnih predavanja koje organizuje Šta kustosiranje može/treba da bude biće Elene Filipović – direktorke i kustoskinje Kunsthale Bazel. Serija javnih predavanja zamišljena je da pruži uvid u nove i drugačije perspektive u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe.

Predavanje Elene Filipović naslovljeno Marsel Dišan, najuticajniji kustos 20. veka? razvijaće se oko istorije umetnosti kao discipline koja se razvijala kroz analizu određenih umetnika i njihovih objekata i slika. Moneovi Lokvanji, Pikasove Demoazels, Đakometijev Čovek u pokretu… I to ne isključuje Marsela Dišana, koji je proslavljen predmetima koje je napravio – bio to kupljeni pisoar kojeg je nazvao Fontanom, ili kriptični, erotično-mehanički dijagram poznat i kao Veliko staklo. Ali šta ako uticaj jednog od najvećih umetnika 20. veka leži negde drugde? Ovo predavanje poslužiće da ozbiljno uzmete u obzir Dišanove aktivnosti koje nisu spadale u umetničku kategoriju – od trgovine umetnina, administracije, reprodukcije do njegovih publikacija i organizovanja izložbi. Kroz njegove raznovrsne projekte od 1913. do 1969. videćemo Dišanov neumetnički rad, s pažnjom na one projekte koji se mogu tumačiti kao kustoska praksa ili strategija koja je bila presudna za njegov umetnički rad i koja je uticala na generacije umetnika nakon njega – ugledajući se na činjenicu da okruženje u kom umetnički rad nastaje može biti i sam umetnički rad.

Elena Filipović je od novembra 2014. godine direktorka i kustoskinja Kunsthale Bazel. Prethodno je bila viši kustos Vilsa (WIELS) od 2009. do 2014, kokustoskinja Berlinskog bijenala 2008. godine zajedno sa Adamom Šimžikom, kao i urednik i kourednik brojnih knjiga i publikacija o svetskoj istoriji umetnosti, uključujući The Artist as Curator: An Anthology (Mousse Publications, 2017), The Biennial Reader: Anthology on Large-Scale Perennial Exhibitions of Contemporary Art (Hatje Cantz, 2010), i The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe ((MIT Press, 2005). Bila je kustos mnogobrojnih samostalnih izložbi mladih i uspešnih umetnika, kao i nekoliko uspešnih retrospektiva. Autor je nedavno izdatih publikacija The Apparently Marginal Activities of Marcel Duchamp (MIT Press, 2016) i David Hammons, Bliz-aard Ball Sale (Afterall Books, 2017).




Kustoski kurs i seriju javnih predavanja inicirala Biljana Ćirić u saradnji sa Supervizuelnom, predavanje Elene Filipović omogućili MSUB i Pro Helvetia, uz podršku Zepter hotela i Car:Go.

Generalni pokrovitelj: Wiener Städtische; partneri projekta: Muzej savremene umetnosti Beograd, Evropski centar za kulturu i debatu – Grad, EVA International – Bijenale savremene umetnosti u Irskoj, Fondacija „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture“ i Muzej Zepter.

Projekat su podržali: Gete institut u Beogradu, Italijanski kulturni institut u Beogradu, Ambasada Švedske, Ambasada Kraljevine Holandije, Ambasada Irske u Grčkoj, Ambasada Republike Indonezije u Beogradu, EU Info Centar, Mondriaan fund, Pro Helvetia; galerije Eugster || Belgrade, HESTIA Art Residency & Exhibitions Bureau, Centar za promociju nauke, Zepter Hotel, Royal Inn Hotel i CAR:GO. Medijski partneri projekta: EUNIC Srbija i RTS3.




Kontakt / Kustoski kurs Šta kustosiranje može/treba da bude?:

Ana Anakijev (koordinator): anaanakijev@gmail.com
Katarina Kostandinović (koordinator): katarina.kostandinovic@gmail.com

what.could.curating.do@gmail.com
 

Pratite aktivnosti kustoskog kursa Šta kustosiranje može/treba da bude?:

www.supervizuelna.com
FB: @whatcscdo
Instagram: @whatcouldshouldcuratingdo