Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti

Ušće 10, blok 15, Beograd
Radno vreme: od 10:00 do 18:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku
Cena ulaznice je 300 dinara
Grupne ulaznice su 200 dinara
Za studente, učenike srednjih i osnovnih škola, penzionere ulaznica je 150 dinara
Svake srede ulaz je slobodan.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

Javno predavanje Patrika D. Floresa/ Kustoski kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“ / MSUB, ponedeljak, 13. maj 2019. u 18 časova

govorni-programi | 13.05.2019


Javno predavanje Patrika D. Floresa
Singapursko bijenale 2019: Neke političke inspiracije
Kustoski kurs Šta kustosiranje može/treba da bude?


Muzej savremene umetnosti (Ušće 10)
Sala „Miodrag B. Protić“
Ponedeljak, 13. maj 2019. u 18 časova

Kustoski program Šta Kustosiranje Može/Treba Da Bude? (What Could/ Should Curating Do? - WCSCD) organizuje javno predavanje istoričara umetnosti i kustosa Patrika D. Floresa koje će biti održano u ponedeljak 13. maja u 18 časova u Muzeju savremene umetnosti Beograd. Flores je kustos Vargas Muzeja u Manili i umetnički direktor ovogodišnjeg Singapurskog bijenala (2019). Njegovim predavanjem zvanično će biti otvoreno drugo izdanje WCSCD programa, a ujedno će biti promovisana istoimena knjiga u kojoj su sabrani tekstovi mentora izabranih učesnika pilot izdanja tog kustoskog projekta.
 
Patrik D. Flores održaće predavanje pod nazivom Singapursko bijenale 2019: Neke političke inspiracije (Singapore Biennial 2019: Some Political Inspirations). Prezentacija govori o metodu i konceptualnom impulsu da se osnuje bijenale u Singapuru, obazirući se na kompleksnu situaciju u savremenoj umetnosti u jugoistočnoj Aziji i etičke zahteve koji su prouzrokovali takve promene.
 
„Može se reći da je svet u nevolji. Osetiti takvo stanje toka stvari znači priznati situaciju i početi se suočavati sa njom. Za Singapursko bijenale 2019: mi pitamo - koje su mogućnosti umetnosti, umetnika, i publike u svetlu ovih nevolja? Koja je odgovornost umetničkog dela, njegovog stvaranja i njegovog iskustva u pogledu budućeg delovanja? Mi verujemo da je svaki pokušaj da se svet promeni na bolje važan. SB2019 veruje da potencijal umetnosti i njeno razumevanje mogu da preprave svet, što je i objašnjeno u nazivu Bijenala: Svaki korak u pravom smeru "- objašnjava Flores.
 
Patrik D. Flores je profesor umetnosti na odseku za Studije umetnosti na Filipinskom Univerzitetu, koji je i predvodio od 1997. do 2003. godine, kao i kustos Vargas muzeja u Manili. Njegove publikacije The Exhibition Problematic i The Asian Dislocal preispituju konceptualne uslove i podstiču studente istorije izložbi i budućnosti njihovog stvaranja da postavljaju pitanja o pojmovima istorije i budućnosti kroz propoziciju izložbe. Flores je prethodno kurirao Filipinski paviljon na Bijenalu u Veneciji 2015. godine, izložbu Position Papers na Gvangžou Bijenalu 2008. godine, a bio je i kustos Under Construction: New Dimensions in Asian Art u Japanskoj fondaciji 2000. godine. Ko-kurirao je South by Southeast izložbu savremene umetnosti iz jugoistočne Azije i jugoistočne Evrope koju je organizovala Osage umetnička fondacija 2015. godine. Ovaj ugledni istoričar umetnosti 2014. godine bio je gost istraživačkog instituta Getty u Los Anđelesu. Među njegovim publikacijama je i Past Peripheral: Curation in Southeast Asia (2008).
 
Istog dana biće predstavljena prva u seriji knjiga Šta Kustosiranje Može/Treba da bude?, konceptualizovana od strane umetnika Saše Tkačenka i osnivačice i direktorke tog projekta Biljane Ćirić, i objavljena u saradnji sa Orion Artom. 
 
WCSCD izdavačka serija došla je kao potreba da se stvori literatura za kustoski kurs na srpskom jeziku koji je pokrenut 2018. godine, ali istovremeno služi kao oblik arhive diskursa koji taj kurs stvara na godišnjem nivou i otvara pitanje kako arhivirati nešto što je još u fazi razvoja. WCSCD izdavačka serija se razvija u vidu godišnjeg izdanja vezanog za kustoski diskurs koji nastaje iz radionica koje su održali pozvani mentori, ali istovremeno ohrabruje kustose koji su pohađali kurs da doprinesu svojim pisanjem. Ovom prvom izdanju doprineli su Neva Lukić, Katarina Kostandinović, Dorothea von Hantelman, Elena Filipović, Tara Mek Dovel, Marija Lind, Met Peker, Mia David, Hou Hanru, What, How & for Whom, Jasna Jasna Žmak, Kirila Cvetskova, Ruri Kavanami, Vera Zalutskaja, Niels van Tome, Sinisa Ilić, Milena Joksimović, Agustina Andreoleti, Tjaša Pogačar, Boba Mirjana Stojadinovic , Hans Ulrih Obrist, Branislav Dimitrijevtic i Biljana Cirić.

Promociji knjige prisustvovaće umetnici Saša Tkačenko i Siniša Ilić, kao i Katarina Kostandinović koordinatorka prošlogodišnjeg WCSCD programa. Tokom večeri WCSCD će objaviti imena kuratora koji će pohađati WCSCD 2019 kurs kao i listu partnera koji su podržali taj projekat.
 
Ulaz na promociju i predavanje je besplatan.




WCSCD kustoski kurs je dugoročni projekat koji je pokrenula Biljana Ćirić, uz podršku i saradnju sledećih partnerskih institucija: generalnog pokrovitelja projekta Wiener Städtische, partnera poput Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, Irskog bijenala savremene umetnosti Eva Interenešnel, Centra za Promociju Nauke, Muzeja Zepter, između ostalih.

Projekat se realizuje uz podršku Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu, Ambasade Kraljevine Holandije u Beogradu, Austrijskog kulturnog foruma, Fondacije Hajnrih Bel i Hestia – biroa za umetnost i geopolitička ukrštanja, EUNIC Srbija, između ostalih.
 
Medijski partneri su beforeafter i designed


Za više informacija o programu, molimo vas da pogledate vebsajt: www.wcscd.com

Kontakti u vezi sa projektom:
what.could.curating.do@gmail.com
Tjaša Pogačar (tutorka WCSCD 2019):  pogacartjasa.contact@gmail.com

Pratite nas:
FB: @whatcscdo
Instagram: @whatcouldshouldcuratingdo