Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti

Ušće 10, blok 15, Beograd
Radno vreme: od 10:00 do 18:00, četvrtkom od 10:00 do 22:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku
Cena ulaznice je 300 dinara
Grupne ulaznice su 200 dinara
Za studente, učenike srednjih i osnovnih škola, penzionere ulaznica je 150 dinara
Svake srede ulaz je slobodan.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

Priče o Sekvencama / Neoavagarde / Muzej savremene umetnosti / 27.01.18. u 13 časova

govorni-programi | 27.01.2018






















Priče o Sekvencama / Neoavagarde

Muzej savremene umetnosti, Ušće 10, Novi Beograd
Subota, 27. januar 2018. godine u 13 časova
O neoavangardama priča Dejan Sretenović, autor i kustos izložbe

U okviru programa „Priče o Sekvencama“, serije razgovora o aktuelnoj izložbi Sekvence. Umetnost Jugoslavije i Srbije iz zbirki Muzeja savremene umetnosti, autor i kustos izložbe Dejan Sretenović govoriće o neoavangardnim tedencijama u jugoslovenskoj umetnosti. Revitalizacija istorijskih avangardi (dade, nadrealizma, konstruktivizma) javlja se od 1951. godine i ogleda se u traganju za novim frmama umetničkog izraza i ponašanja, kao i zanimanjem za spoj umetnosti, nauke i tehnike. U odnosu na glavne tokove umetnosti neoavangarde su redstavljale alternativnu matricu koja je delovala kroz različite istraživačke, eksperimentalne i kritičke prakse pojedinaca i grupa.

U ovoj sekvenci predstavljeni su neokonstruktivistička grupa EXAT 51 (Ivan Picelj, Vlado Kristl, Vjenceslav Rihter), protokonceptualna grupa Gorgona (Julije Knifer, Josip Vaništa, Dimitrije Bašičević Mangelos, Ivan Kožarić), neodadaistički asamblaži i objekti Leonida Šejke; partitura performansa i taktizon Vladana Radovanovića; programirana umetnost i to kroz ornamentografske crteže Zorana Radovića, luminokinetičke objekte Kolomana Novaka i kompjuterske poeme Miroljuba Todorovića; monohromatsko geometrijsko slikarstvo Milene Čubraković i Mire Brtke; radikalni enformel Ive Gatina i Eugena Felera.