Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija Petra Dobrovića

Kralja Petra 36/IV, Beograd
Galerija je trenutno zatvorena za publiku.

Projekcija filma „Vilijam Kentridž, Pobede i jadi“ / Legat Čolaković / 23.6.17. u 20h

govorni-programi | 23.06.2017


William Kentridge, Triumphs and Laments (Vilijam Kentridž, Pobede i jadi*) 
Svetsko prikazivanje u muzejima savremene umetnosti širom sveta 

Galerija-Legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića (Rodoljuba Čolakovića 2) 
Petak, 23. jun 2017. u 20 časova


Vilijam Kentridž, Pobede i jadi 
Reditelj: Đovani Troilo (Giovanni Troilo) 
Autori: Gaja Baldini (Gaia Baldini), Đovani Troilo (Giovanni Troilo) 
Montaža: Simone Venerozo (Simone Veneroso) 
Muzika: Filip Miler (Philip Miller), Pjetro Santandželo (Pietro Santangelo) 
Produkcija: A todos contentos y yo tambien i In Between Art Film Production u saradnji sa Sky Arte HD, Rai Cinema, Lia Rumma, Tevereterno 
Trajanje: 70 minuta 
Jezici: italijanski, engleski  

* Film William Kentridge, Triumphs and Laments nije distribuiran na srpsko tržište i nema zvaničan naziv na srpskom jeziku, tako da je naš predlog prevoda naziva filma Vilijam Kentridž, pobede i jadi. Projekcija je bez prevoda na srpski jezik, a na engleski jezik prevedeni su samo delovi filma u kojima se govori na italijanskom. 

 

Između 15. maja i 4. jula 2017. godine, ovaj umetnički dokumentarni film o Vilijamu Kentriždu, prikazuje se istovremeno u muzejima savremene umetnosti širom sveta - Njujork, Peking, Atina, Istanbul, Oahaka, Dubai, Toronto, Lisabon, Buenos Ajres, Leon, Talin, Zagreb, Kanarska ostrva, Izrael, Australija, Švajcarska i Italija. 

Poznat po animacijama, crtežima i pozorišnim komadima, tokom poslednjih dvanaest godina, Vilijam Kentridž je radio na delu Pobede i jadi, kolosalnom omažu istoriji Rima. Reč je o frizu dugačkom 550 metara postavljenom uz obalu reke Tibar, sačinjenom od slika visokih 90 metara. Rad predstavlja slavne trenutke, pobede i poraze ovog grada: od ubistva Rema do Pazolinija, od Berninija do Dolce Vita-e i tekuće izbegličke krize. Nasuprot rimskom Koloseumu, rad Pobede i jadi je efemerno umetničko delo predviđeno da fizički nestane kroz nekoliko godina. Kentridžove slike oblikovane su na belom kamenu rečne obale pomoću vodenog mlaza, što znači da će čim organski razvoj i zagađenje ponovo potamne zidove, one zauvek nestati, ostavljajući ovaj film kao jedinu uspomenu na njih.

Opisano kao najveće delo savremene umetnosti ikada proizvedeno u Rimu, ostvarenje Pobede i jadi sastoji se od umetničkog filma u kojem su značenja, sugestije i jezici Kentridžovog rada prevedeni u drugi jezik, jezik kinematografske forme.  

Sniman u periodu od dve godine, film prikazuje umetnikov studio u Johanesburgu i prati pripreme za zvanično predstavljanje dela. U njemu se istražuju veze koje spajaju Pobede i jade sa Kentridžovim osnovnim temama, kao što su odbijanje rasne diskriminacije i složeni odnos između krajolika i pamćenja.    

U režiji Đovanija Troiloa, produkciji Andree Patijernoa (Andrea Patierno) i Beatriče Bulgari (Beatrice Bulgari), u saradnji sa televizijskim kanalima Sky Arte HD, Rai Cinema i Lia Rumma, film je doživeo premijeru na Međunarodnom filmskom festivalu u Rimu. Proces distribucije ovoga puta će biti upotpunjen malim revolucionarnim elementom: pored međunarodne distribucije i tradicionalnog prisustva na festivalima i televizijskim kanalima, film se prikazuje i u muzejima. Reditelj i producenti godinama su sarađivali sa najvećim umetnicima i galeristima u cilju stvaranja umetničkih filmova koji postaju „umetnička dela“. Revolucionarni proces omogućio je dublje razumevanje umetničkog rada, a sada je dostupan njegovoj suštinskoj publici u najposećenijim muzejima širom sveta.    

 

Reditelj

Rad Đovanija Troiloa kreće se u rasponu od filma do televizije, fotografije i reklame. Između 2012. i 2015. godine, Troilo je za TV kanal Sky Arte režirao dokumentarnu seriju o italijanskim fotografima, kao i nekoliko dokumentaraca, između ostalih i jedan posvećen Karavađu. Troiloovi fotografski radovi objavljivani su u novinama Njusvik Japan, ŠpigelD di RepubblicaGQ ItalyCNNVajerd UKVolpejperVeniti ferFler. Godine 2011, režirao je prvi igrani film Fan Pio. Godine 2015, sa projektom La Ville Noire – The Dark Heart of Europe, dobio je nagradu People Photographer of the Year u konkurenciji Sony World Photography Awards. Njegov poslednji film, Coeurope, izabran je za IDFA 2016. godine.         

 

Produkcija

TODOS CONTENTOS Y YO TAMBIEN

Todos Contentos y yo tambien je produkcijska kuća specijalizovana za oblast filma i dokumentarnih serija namenjenih međunarodnom tržištu. Sarađivala je sa mnogobrojnim TV stanicama, između ostalih sa Sky Arte, televizijskim kanalom za koji je snimila neke od njegovih najkarakterističnijih serijala, kao što je serijal Fotografi (24 dokumentarca o najboljim italijanskim fotografima), Caravaggio Criminale, i On the Road; kao i sa Rai Cinema, za koji je snimila The War of Volcanoes, arhivski dokumentarac prikazan u 42 zemlje, zatim Looking for Kadija, dokumentarni film snimljen u Eritreji koji je proglašen najboljim italijanskim dokumentarcem na Filmskom festivalu u Rimu 2014. godine. Njena poslednja produkcija, Coeurope proizvedena je u saradnji sa televizijom RAI, i bila je odabrana za IDFA 2016. godine. 

IN BETWEEN ART FILM

In Between Art Film je filmska produkcijska kompanija koju je 2007. godine osnovala Beatriče Bulgari. Specijalizovana je za proizvodnju nezavisnih filmova i dokumentaraca zasnovanih na interdisciplinarnosti i razmeni između različitih umetničkih jezika našeg vremena. Među skorašnjim produkcijama ove kompanije jesu: Molly Bloom u režiji Kijare Kaseli (2016); Il nuotatore di Ra di Martino (2016); Where is Rocky II?, u režiji Pjera Bizmuta (2016); Istanbul i Muzej nevinosti Orhana Pamuka (2015), u režiji Grenta Džija; Napoli 44, doku-film zasnovan na knjizi Normana Luisa, u režiji Frančeskoa Patijernoa, gde je uloga pripovedača pripala Benediktu Kamberbeču (Benedict Cumberbatch). In Between Art Film takođe sarađuje sa različitim organizacijama u izradi projekata i partnerstvu koje treba da promoviše interdisciplinarnost među vizuelnim umetnostima: Miart – Sajam moderne i savremene umetnosti, Milanski bijenale pokretnih slika, Centar za savremenu umetnost u Ženevi.