Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti

Ušće 10, blok 15, Beograd
Radno vreme: od 10:00 do 18:00, četvrtkom od 10:00 do 22:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku
Cena ulaznice je 300 dinara
Grupne ulaznice su 200 dinara
Za studente, učenike srednjih i osnovnih škola, penzionere ulaznica je 150 dinara
Svake srede ulaz je slobodan.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine


Zbirka obuhvata jugoslovensko i srpsko slikarstvo od početka 20. veka do kraja Drugog svetskog rata. Zbirku čini više od 900 umetničkih dela, 138 autora. Od tog broja, posebnu kolekciju čini 120 akvarela, pastela i gvaševa.

Osnivačka koncepcija zbirke zasnovana je na programu sveobuhvatnog predstavljanja ovog istorijskog razdoblja koje se okončava sa početkom Drugog svetskog rata i potonjim uspostavljanjem novog sociopolitičkog konteksta koji će usloviti drugačije smernice razvoja umetničke produkcije. Zbirka omogućava širok uvid u genezu i razvojne faze srpskog i jugoslovenskog modernizma, njegove tematske, stilske i poetičke celine, pojedinačne opuse i relevantna dela.

Počeci modernog slikarstva u Srbiji i Jugoslaviji obeleženi su pre svega impresionističkim impulsima vidljivim u delima slovenačkih (Jakopič, Grohar) i srpskih impresionista (M. Milovanović, K. Milićević, M. Glišić). Među delima pionira moderne umetnosti posebno se ističu slike Nadežde Petrović (Pogreb u Sićevu, 1905; Ciganka sa crvenim šalom, 1905) koje odlikuju prodorni kolorit, smelost vizije i spontanost gesta.

Početak dvadesetih godina obeležen je dominacijom sezanističkih i kubokonstruktivističkih tendencija sa naglašenim interesom za oblik i strukturu što se očituje u delima Save Šumanovića (Pijana lađa, 1927), Mila Milunovića (Bistro1922), Toneta Kralja (Seoska svadba, 1926), Vase Pomorišca (Kartaši, 1924), Ivana Radovića (Kuće, 1922). Prve primer apstrakne umetnosti kubofuturističke i ekspresionističke orijentacije nalazimo u delima Milana Konjovića (Kubistička mrtva priroda,1922) i Jovana Bijelića (Borba dana i noći, 1921).

Umetnost tridesetih godina stvarala se u duhu estetičke polarizacije i ideoloških sukoba. S jedne strane, dominirala je "čista umetnost" jakog, ekspresivnog kolorita što je vidljivo u delima Jovana Bijelića (Devojčica u kolicima, 1933), Milana Konjovića (Mali ministrant, 1936), Zore Petrović, Ignjata Joba, Petra Dobrovića. Uz to, značajnu ulogu imala je i "initimistička umetnost" poetizovane vizije realnosti Marka Čelebonovića (Enterijer s gipsanom glavom, 1937), Ljubice Sokić, Koste Hakmana i drugih. S druge strane, javlja se duštveno i politički angažovana umetnost koja odbacuje dominatni larpurlartizam, a čiji su nosioci umetnici okupljeni oko zagrebačke grupe "Zemlja" (Krsto Hegedušić, Marijan Detoni, Vinko Grdan, Ivan Tabaković) i beogradske grupe "Život" (Đ. Andrejević-Kun, Đurđe Teodorović). Nadrealizam i postnadrealizam zastupljeni su u zbirci slikama Radojice Živanovića, Milene Pavlović Barili, Staneta Kregara.


Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine
Zbirka slikarstva od 1900. do 1945. godine