Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Nedelja–sreda
10–18 časova

Četvrtak–subota
10–22 časova

Utorkom je muzej zatvoren za publiku.

Ulaznice:
· Cena ulaznice: 600 rsd
· Grupne ulaznice: 400 rsd
· Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri: 300 rsd
· Porodične ulaznice: roditelji (600 rsd) deca od 7 do 17 (150 rsd)
· Svake prve srede u mesecu ulaz je besplatan.
· Ulaznice se mogu kupiti na blagajni muzeja i preko https://www.tickets.rs/

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na mail info@msub.org.rs svaki dan sem utorka od 10 do 18 časova.

Informacije o prodaji ulaznica MSUB blagajna (011) 3115 713

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Zatvoren za publiku

Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković

izložbe | 04.11.2016

Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića (Rodoljuba Čolakovića 2)
4. novembar – 19. decembar 2016. godine (otvaranje izložbe je u petak, 4.11.16. u 19h)

Autor izložbe je mr Mišela Blanuša.

Izložba Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán! obuhvata socijalno-angažovani period stvaralaštva ovog umetnika, čije ime predstavlja sinonim za umetnost socijalnih tendencija levičarske orijentacije u Srbiji i Jugoslaviji. 

Predstavljena dela koja stilski, tematski i ideološki pripadaju socijalnom, borbenom i socijalističkom realizmu – slike, grafike i crteži – nastala su tokom druge faze stvaralaštva, koja kod Kuna počinje sredinom tridesetih i traje sve do pedesetih godina 20. veka. Ova dela prikazuju koliko je umetnik pročistio svoj likovni izraz od prvostečenih znanja i iskustava u Umetničkoj školi, tragajući za novom formom koja će najadekvatnije nositi socijalnu poruku i eliminisati artističke i individualističke sadržaje građanskog slikarstva njegove prve faze. Kao socijalno angažovani umetnik, svojim stvaralaštvom prezentovao je jasan stav da umetnost mora da bude odraz stvarnosti i realnog života, da više ne služi hedonizmu građanske klase, već borbi progresivnih levo orijentisanih snaga. Umetnost socijalnog i borbenog, a potom i socijalističkog realizma, čiji je Kun najznačajniji predstavnik, ne stoji pasivno prema životu, već hoće da utiče na njega i da ga menja. Umetnička praksa morala je da bude u društvenoj funkciji i usmerena ka temama preko kojih se najefektnije mogao izraziti revolucionarni program i ideje Komunističke partije. 

Prve značajne radove angažovane koncepcije realizovao je u mediju grafike videći u njoj moćno izražajno sredstvo umetnosti socijalnih tendencija zbog jeftine izrade i mogućnosti multiplikovanja, a samim tim i lakog širenja levičarskih ideja i podizanja svesti u borbi za ljudska prava i slobode kod široke populacije. S tim ciljem realizovao je četiri mape grafika: Krvavo zlato (1936/1937), Za slobodu (1938/1939), 20 crteža (1940) i Partizani (1946), kao i manji broj slika iz međuratnog perioda: Kujna br. 4 (1936), Majka (1937), U ćeliji (1939/40), U zatvoru (1940). 

Tokom NOB-a i posle Drugog svetskog rata Komunistička partija je pred umetnike postavila nove zadatke tražeći od njih da u kritičnim trenucima, prvo borbe a zatim i obnove i izgradnje nove socijalističke države, svoju umetnost stave u službu opštih društvenih ciljeva. Taj zadatak za Kuna bio je samo potvrda ispravnosti ubeđenja, iskreno prihvaćenih još u međuratnom razdoblju, i dalji podsticaj za nastavak puta i usvajanje načela novog društvenog uređenja. U posleratnom periodu nastaju njegova kapitalna dela: Mrtva priroda sa mašinkom (1945), Kolona (1946), Svedoci užasa (1948), No Pasaran (1948), Streljanje (oko 1948), Za mir, hleb i slobodu – 14. decembar (1950), Izgradnja (1951).

Đorđe Andrejević Kun je u svom najplodnijem i najzrelijem stvaralačkom periodu gledao na umetnost kao sredstvo u borbi za socijalnu pravdu i jednakost. Njegova slika postala je likovni izraz kao kritički ili afirmativno-angažovani iskaz, a on, kao umetnik, aktivan činilac u borbi za levičarske ideje u umetnosti ulažući napor da u programiranu estetitku socijalističkog realizma unese humani i ljudski smisao, u granicama svog shvatanja slikarstva, kako svoju neposrednost i iskrenost ne bi doveo u pitanje.

Na izložbi će biti predstavljena dela iz kolekcija Muzeja savremene umetnosti, Muzeja istorije Jugoslavije, Uprаve zа zајеdničkе pоslоvе rеpubličkih оrgаnа - Palata Srbija i Ministarstva spoljnih poslova Rebublike Srbije.

Muzej savremene umetnosti se zahvaljuje Redakciji školskog programa Radio-televizije Srbije na ustupljenom arhivskom materijalu.

Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković
Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković
Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković
Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković
Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković
Đorđe Andrejević Kun - ¡No pasarán!, Legat Čolaković