Од апликација за мобилне уређаје до експерименталних постројења и глобалних инфраструктура, савремена наука и технологија нам омогућавају да сагледамо и небеску механику и земаљска кретања материје, енергије и људи у различитим размерама и условима: кратке руте од куће до посла, дуге путање трансконтиненталних летова или дуготрајне миграције наследних особина на основу анализе ДНК. Комбинујући мноштво поступака и средстава, стварамо скупове хибридног, вишедимензионог знања као што су атласи биодиверзитета и мапе промена животне средине на површини Земље, али и дубоко у њеној унутрашњости.

Сазнајно мотивисано сагледавање окружења је једна од важних заједничких одлика науке и уметности, при чему у уметничком стваралаштву често носи и изразит естетски, емотивни и етички замах. Као поступак за одређивање положаја и предвиђање даљег кретања, оријентисање омогућава конструкцију уметничког дела, али уједно нуди и путоказ за његово доживљавање и одражава материјалне, историјске, друштвене и политичке околности његовог настанка.

Изложба „НАЦРТ“ приказује избор новомедијских уметника који истражују различите идејне аспекте оријентисања, претварајући их у нове платформе за размишљање и дискурс: од утопијско-апокалиптичне друштвене алегорије (Јин-Ђу Чен и Џејмс Т. Хонг, „Крајњи пренос“), међупланетарног опросторења пролазности (Бедфејт ВР, „Орбитални ванитас“) и критике интернет културе (Џонатан Харис, „Мрежни ефекат“) преко индексирања стваралачког поступка (Рон Хат, „Сорт“), праћења илегалне размене фајлова (Никола Мегре и Брендан Хауел, „Пиратски биоскоп“) и сажимања медијске конзумације (Кели Марк, „РЕМ“) до машинског надзирања свакодневног живота (Јулијан Палач, „Визуелизације надгледања“), наративног реконструисања урбаног пејзажа (Александар Шелов, „Кифисос“), генеративног сателитског мапирања (Синтфарм, „Формације“) и анимирања непрецизности глобалног позиционирања (Дејан Грба, „Студија 7/0“).

Изложба „НАЦРТ“ се премијерно приказује у Салону Музеја савремене уметности у Београду од 30. марта до 28. маја, затим путује у галерију Про Артс у Оукленду, Калифорнија од 20. јула до 31. августа, а током 2019. године у Музеј еволуције у Бургосу, Шпанија.

У свакој итерацији изложба се обликује као аутономна, просторно специфична конфигурација радова са пратећим образовним активностима, онлајн и штампаном документацијом, а књига у издању Мек Нели Џексона, Њу Јорк обухвата комплетан пројекат.

Аутори изложбе: Дејан Грба (Србија), Ана Новаков (САД) и Ивон Сенуф (Шпанија), чланови међународног конзорцијума кустоса и уметника Provisional Art Spaces [PAS].

Уметници: Јин-Ђу Чен (Тајван) и Џејмс Т. Хонг (САД, Тајван), Бедфејт ВР [Шон Гледвел (Аустралија, Велика Британија) и Лео Фејбер (Аустралија)], Дејан Грба (Србија), Џонатан Харис (САД) и Грег Хохмат (САД), Рон Хат (САД), Никола Мегре (Француска) и Брендан Хауел (САД), Кели Марк (Канада), Јулијан Палач (Аустрија), Александер Шелов (Немачка) и Синтфарм [Владимир Тодоровић (Сингапур) и Андреас Шлегел (Сингапур)].