Velika retrospektivna izložba Goranke Matić Iskustvo u gužvi polako se privodi kraju.

Izložba se može pogledati do ponedeljka 24. maja  do 20 časova.

Poslednje nedelje izložbe održaće se kustoska vođenja u terminima sreda 19. maja u 16h i 18h

i subota 22. maj u 12h i u 15h.

Kroz izložbu vodi: Una Popović, autorka koncepcije i kustoskinja MSUB

Na svakom od vođenja dozvoljen je ograničen broj posetilaca, maksimalno do 25 osoba, zbog čega j neophodno predhodno najaviti i zakazati prisustvo na mail info@msub.org.rs.

Muzej je otvoren do 20h, ulaz sredom je besplatan, a subotom se ulaznica plaća.

Izložba Iskustvo u gužvi privukla je na hiljade posetilaca.

Fotografije Goranke Matić još jednom su izazvale ne samo veliko interesovanje publike i medija već ukazale na potrebnu namenu Muzeja u promovisanju medija fotografije, odnosno kako slojevita fotografska svojstva mogu da se (re)prezentuju u instituciji umetnosti.

Sučeljavajući unutar svoje fotografske prakse dva, u osnovi, različita shvatanja fotografije – kao vizuelnog medija koji služi za ilustrovanje događaja, odnosno teksta o događaju, i kao sredstva samostalnog autorskog likovnog izraza, Goranka Matić ovom izložbom pomogla nam je da razumemo razlike koje postoje u kreativnim postupcima i estetičkim ishodima autora. Gužva od raznolikih tema, tehnika i metoda otvarila nam je vidike unutar promišljanja fotografskog medija, ali i njegove opservacije sada, kroz karakterističan društveni i umetnički kontekst osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka. Kroz svoj opus, Matićeva nas upoznaje sa rok fotografijom kao jednim od fenomena jugoslovenske fotografije osamdesetih, posebnom simbiozom foto-žurnalizma i popularne kulture, zatim sa takozvanom političkom fotografijom, imanentno dokumentarnom, te fotografijama ljudi (portretima), sve do autorskih radova koje tumačimo kao čin osobenog analitičkog samopromišljanja. Stoga, fotografsko ostvarenje Goranke Matić, kao i način na koji je materijal prezentovan u muzeju, možemo i van pitanja autorstva sagledavati i čitati kao kulturnu istoriju fotografije u malom.