Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Nedelja–sreda
10–18 časova

Četvrtak–subota
10–22 časova

Utorkom je muzej zatvoren za publiku.

Ulaznice:
· Cena ulaznice: 633 rsd
· Grupne ulaznice: 433 rsd
· Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri: 333 rsd
· Porodične ulaznice: roditelji (633 rsd) deca od 7 do 17 (183 rsd)
· Svake prve srede u mesecu ulaz je besplatan.
· Ulaznice se mogu kupiti na blagajni muzeja i preko https://www.tickets.rs/

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na mail info@msub.org.rs svaki dan sem utorka od 10 do 18 časova.

Informacije o prodaji ulaznica MSUB blagajna (011) 3115 713

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Zatvoren za publiku

Javno Predavanje Ivet Ćurlin / Kustoski Kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“ / MSUB, 8.11.2018 u 18 časova

govorni-programi | 08.11.2018


Javno Predavanje Ivet Ćurlin Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije)
Kustoski Kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“

Muzej savremene umetnosti (Ušće 10)
Sala „Miodrag B. Protić“
Četvrtak, 8. novembra 2018. u 18 časova 

U saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Beograd, sedmo predavanje u okviru serije javnih predavanja koje organizuje Šta kustosiranje može/treba da bude biće Ivet Ćurlin – članice kustoskog kolektiva „Što, kako i za koga“ (What, How & for Whom / WHW). Serija javnih predavanja zamišljena je da pruži uvid u nove i drugačije perspektive u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe.

Predavanje Ivet Ćurlin naslovljeno Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) će predstaviti rad kustoskog kolektiva WHW kroz nekoliko kustoskih projekata koji se bave neprekidnim uobličavanjem odnosa između umetničke i kulturne produkcije, autorstva, sakupljanja, istorije, postavke i politike, kao i potrebom da se osnuje novi dugoročni projekat – edukativni program za mlade umetnike i umetnice pod nazivom „WHW Akademija“. Fokus predavanja biće projekat Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) koje je WHW kurirao zajedno sa Katrin Romberg. Nakon šest izložbenih epizoda, koje su održane od novembra 2016. do maja 2017. godine u nezavisnim umetničkim prostorima, ateljeima umetnika i privatnim stanovima u Zagrebu, epilog projekta je postavljen u The Showroom-u u Londonu u saradnji sa Emili Petik. Baziran na umetničkoj kolekciji Kontakt Erste grupe, koja poseduje seminalne radove umetnika iz centralne, istočne i jugoistočne Evrope od šezdesetih godina prošlog veka do danas, projekat upoređuje najvažnija dela iz kolekcije sa istorijskim i savremenim delima da bi preispitao ključne teme u kolekciji, poput radikalnih utopija, ličnosti umetnika disidenta, odnosa između pola i roda, političke subjektivnosti i angažmana, i statusa javnog prostora. Projekat, koji je nazvan po radu hrvatskog umetnika Mladena Stilinovića (1947-2016), inspirisan je njegovim doživotnim antisistematskim umetničkim pristupom, koji je tražio veću autonomiju umetničke produkcije. Njegova umetnička praksa koja se šaljivo podudarala sa kompleksnim temama ideologije, rada, novca, bola i siromaštva, inspirisala je brojne projekte WHW-a.

Ivet Ćurlin je članica kustoskog kolektiva „Što, kako i za koga“ (What, How & for Whom / WHW), osnovanog 1999. godine sa sedištem u Zagrebu i Berlinu. Pored Ivet, WHW čine kustoskinje Ana Dević, Nataša Ilić i Sabina Sabolović, kao i dizajner i publicista Dejan Kršić. WHW se bavi raznolikom produkcijom – izložbama i izdavačkom delatnošću, kao i rukovodstvom Galerije Nova u Zagrebu. Od prve izložbe u Zagrebu 2000. godine pod naslovom Što, kako i za koga, povodom 152. godišnjice Komunističkog manifesta, WHW je kurirao brojne međunarodne projekte, među kojima su Collective Creativity, Kunsthalle Fridericianum, Kasel, 2005; 11. Bijenale u Istanbulu, What Keeps Mankind Alive?, Istanbul, 2009; One Needs to Live Self-Confidently...Watching, Paviljon Hrvatske na 54. Bijenalu u Veneciji, 2011. Nedavni projekti WHW uključuju izložbe Really Useful Knowledge, Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofia, Madrid, 2014; Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) u saradnji sa Katrin Romberg, na različitim lokacijama u Zagrebu, 2016/2017; Građani iz senke, retrospektiva Želimira Žilnika na Edith-Russ-Haus für Medienkunst, Oldenburg, 2018; i Na leđima palih divova, Drugo bijenale industrijske umetnosti otvoreno ovog leta u Labinu, Raši, Rijeci, Puli, Vodnjanu. Tokom jeseni 2018. godine, WHW je osnovao u Zagrebu neformalni međunarodni edukativni program namenjen mladim umetnicima i umetnicama, pod nazivom „WHW Akademija“.




Kustoski kurs i seriju javnih predavanja inicirala Biljana Ćirić u saradnji sa Supervizuelnom. 

Generalni pokrovitelj: Wiener Städtische; partneri projekta: Muzej savremene umetnosti Beograd, Evropski centar za kulturu i debatu – Grad, EVA International – Bijenale savremene umetnosti u Irskoj, Fondacija „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture“ i Muzej Zepter.

Projekat su podržali: Gete institut u Beogradu, Italijanski kulturni institut u Beogradu, Ambasada Švedske, Ambasada Kraljevine Holandije, Ambasada Irske u Grčkoj, Ambasada Republike Indonezije u Beogradu, EU Info Centar, Mondriaan fund, Pro Helvetia; galerije Eugster || Belgrade, HESTIA Art Residency & Exhibitions Bureau, Centar za promociju nauke, Zepter Hotel, Royal Inn Hotel i CAR:GO. Medijski partneri projekta: EUNIC Srbija i RTS3.




Kontakt / Kustoski kurs Šta kustosiranje može/treba da bude?:

Ana Anakijev (koordinator): anaanakijev@gmail.com
Katarina Kostandinović (koordinator): katarina.kostandinovic@gmail.com
 
what.could.curating.do@gmail.com 

Pratite aktivnosti kustoskog kursa Šta kustosiranje može/treba da bude?:

www.supervizuelna.com
FB: @whatcscdo
Instagram: @whatcouldshouldcuratingdo