Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Letnje radno vreme:
Sreda - Ponedeljak: 12:00-20:00
Subota: 12:00-21:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku.

Cena ulaznice: 300 rsd
Grupne posete (10 lica i više): 200 rsd
Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri, korisnici EYCA, City Card i City Pass kartica: 150 rsd

Pravo na besplatan ulaz:
Lica sa invaliditetom, trudnice, predškolska deca, profesori, docenti, asistenti i studenti istorije umetnosti, arhitekture, likovne i priminjene umetnosti, novinari, zaposleni iz srodnih kulturnih ustanova, članovi ICOM-a, AICA, IKT, ULUS-a, ULUPUDS-a i drugih strukovnih udruženja.

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na info@msub.org.rs

Popusti se ostvaraju uz pokazicanje legitimacije na blagajni Muzeja.
Ulaz je besplatan svake srede.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti
Pariska 14, Beograd

Salon MSUB ne radi zbog izvođenja radova na sanaciji i renoviranju prostora

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd

Letnje radno vreme: 14:00-21:00
Utorkom je Legat zatvoren za publiku.
Ulaz u Legat je besplatan.

Nevidljivo nasilje, Kunstferajn Salcburg

izložbe | 14.02.2015



Nevidljivo nasilje

Kunstferajn Salcburg, Austrija (Salzburger Kunstverein)
14. februar - 10. april 2015. godine

Izložba je rezultat saradnje Muzeja savremene umetnosti iz Beograda i Baskijskog muzeja – centra za savremenu umetnost ARTIUM iz Vitorije.

Reč je o velikom međunarodnom i multi-disciplinarnom projektu koji obuhvata tri posebne, ali zajednički rađene izložbe praćene filmskim programom, predavanjima, panel diskusijama i edukativnim radionicama. Izložba je prethodno organizovana u Beogradu (9.maj – 30. jun 2014. godine), a potom i u Vitoriji (12.septembar 2014 – 11. januar 2015. godine). Većina umetnika koji su predstavljeni na te dve izložbe, biće prisutna i na izložbi u Salcburgu, a pridružiće im se još nekoliko umetnika iz Austrije.

Kustosi: Zoran Erić, Blanka de la Tore i Šejmus Kili.  

Umetnici i filmski autori koji učestvuju na izložbi u Salzburgu: Kader Atia (FR), Iciar Bario (ES/US), Ursula Biman (CH), Rosela Biskoti (IT/NL) & Kevin van Brak (NL), Sara Braun (IE), Deklan Klark (IE), Vili Doerti (UK/IE), Eva Engelbert (AT) & Katarina Šnibs (DE/AT), Harun Faroki (DE), Garet Filan (IE), Daniel Garsija Anduhar (ES), Eva Grubinger (AT), Dejan Kaludjerović (RS/AT), Vladimir Miladinović (RS), Loki Moris (UK/IE), Hristodulos Panajotu (CY), Nikola Radić Lucati (RS), Maria Ruido (ES), Fransesk Ruiz (ES) i Adrian Paci (AL/IT).

Projekat istražuje oblike ‘nevidljivog’ nasilja prisutnog u svakodnevnim, domaćim situacijama ili onim vezanim za posao; administrativno i birokratsko nasilje; vizuelno nasilje u advertajzingu i medijima, kao i suptilne forme sektaštva i animoziteta u zajednicama iz skorašnjeg istorijskog konteksta. Ti oblici nasilja mogu se posmatrati kao globalno prisutni. Ovakva poređenja nasilja istražuju se kroz sučeljavanje umetničkih radova koji problematizuju teritorijalne, nacionalističke i mitske teme, kao i one vezane za pitanja identiteta, i to na aktuelan način i bez upadanja u zamku dualističkih, razdeljenih ili oprečnih reprezentacija.

Tema nasilja kao predmet izložbe po prirodi stvari je osetljiva i često provokativna, a ponekad i podložna manihejskim definicijama ‘mi i oni’. Zbog toga ovaj projekat nastoji da se odupre nepotrebnom fokusiranju na pitanja rata, genocida ili ekstremnog nasilja, iako ove teme odjekuju u pozadini projekta. „Nasilje” čije se manifestacije preispituju i reflektuju u radovima pozvanih umetnika, je ono koje zadobija formu nasilja u jeziku, reprezentaciji, kao rezultat promenjenih društveno-ekonomskih uslova i novih ideja i politika koje se mogu identifikovati kao izvor „kulturnog” nasilja nad geo-političkim entitetima i pojedincima. To ne znači da se ovi „aktuelniji” i naglašeniji oblici nasilja (terorizam, rat, etničko čišćenje i genocid) eksplicitno izbegavaju, već da oni ne dominiraju poljem referenci na ovoj izložbi koja nastoji da istovremeno reflektuje različite forme kulturnog i društvenog nasilja. Sem toga, i raznovrsne prepreke koje su se pojavile tokom realizovanja čitavog projekta (koje se, ironično, mogu definisati kao ključni primeri nevidljivog nasilja) predočavaju se i dešifruju tokom sáme izložbe i unutar diskursa koji je prate. Naime, prvobitno zamišljen kao saradnja partnera iz tri zemlje, a sada izložba koja se realizuje u Srbiji i Španiji, bez irskog partnera, ovaj projekat je u toku razrade i sâm naišao na neočekivane i neželjene oblike ‘nevidljivog nasilja’.

Projekat ima za cilj da ispita univerzalizujuće aspekte novih oblika nevidljivog nasilja koji su trenutno preovlađujući u celoj Evropi; onih oblika nasilja koji se, na primer, prepoznaju kao ključna pretnja proizvođenju egalitarnih ideala evropskog građanstva.

Projekat su podržali: Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Arabako Foru Aldundia, Diputación Foral de Álava, Fond za otvoreno društvo, Srbija, Culture Ireland, British Council Northern Ireland, Swiss Arts Council Pro Helvetia, Institut Servantes, Beograd, Austrijski kulturni forum, Beograd, Gete institut, Beograd, Francuski institut, Beograd, Institut Kamoiš, Beograd, EUNIC Srbija, RTB Bor,  Železara Smederevo i PITURA.