Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook


Iskazivanje interesovanja za vakcinisanje protiv COVID-19

Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Radno vreme: 12:00-20:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku.

Cena ulaznice-Akvizicije MSU: 300 rsd
Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri, korisnici EYCA, City Card i City Pass kartica: 150 rsd (Akvizicije MSU)

Pravo na besplatan ulaz:
Lica sa invaliditetom, trudnice, predškolska deca, profesori, docenti, asistenti i studenti istorije umetnosti, arhitekture, likovne i priminjene umetnosti, novinari, zaposleni iz srodnih kulturnih ustanova, članovi ICOM-a, AICA, IKT, ULUS-a, ULUPUDS-a i drugih strukovnih udruženja.

Informacije o grupnim posetama i vođenjima možete dobiti od 9 do 18h, na broj telefona 063-862-3129, i na info@msub.org.rs

Popusti se ostvaraju uz pokazivanje legitimacije na blagajni Muzeja.
Ulaz je besplatan svake srede.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti
Pariska 14, Beograd

Radno vreme: 12:00-20:00 Utorkom je Salon zatvoren za publiku. Ulaz u Salon je besplatan.

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd

Radno vreme: 14:00-20:00
Utorkom je Legat zatvoren za publiku.
Ulaz u Legat je besplatan.

Predavanje profesora T.J. Dimosa - Radikalni futurizmi: pobunjenička univerzalnost, solidarnost i budući svetovi u okviru projekta Efekat pregleda.

govorni-programi | 08.02.2021

Otolit grupa, Beskonačnost minus beskonačnost, 2019



Muzej savremene umetnosti poziva vas na predavanje profesora T.J. Dimosa „ Radikalni futurizmi: pobunjenička univerzalnost, solidarnost i budući svetovi” u okviru projekta „Efekat pregleda”.

Četvrtak 11. februar 2021.

18 – 19.30 časova 

Predavanje će se odvijati preko Zoom-a i moći da se prati preko Facebook stranice Muzeja

 

Predmet predavanja su savremeni umetnički modeli radikalnih futurizama i budućih svetova koji odbijaju da se predaju kapitalističkom realizmu, gde se radikalno promišljanje susreće s radikalnom praksom u materijalnim silama solidarnosti, političkim vidom kolektivnog pripadanja, koje je danas više nego ikada neophodno u kolektivnoj bici s međunarodnim fašizmima i globalnim neoliberalizmima, ali koja obuhvata i neizbežni čin nepripadanja, zarad prevladavanja partikularizama esencijalističkog identiteta. Kako da na toj osnovi ponovo proradi solidarnost? Uz priznavanje propasti eurocentričnih univerzalizama, predmet predavanja biće i odbrana pobunjeničkih političkih formacija mimo rascepkanosti koje donose identitetske politike, uključujući i političku estetiku ukidanja – u kranjoj instanci rasnog i kolonijalnog kapitalizma. Predavanje za referentne tačke uzima tri primera iz međunarodne savremene umetnosti – Tirzu Džin Kathend, Grupu Otolit i kolektiv Crni kvantni futurizam.


T. J. Dimos je profesor istorije umetnosti na katedri koju su Patriša i Rouland Rebele osnovali pri Odseku za istoriju umetnosti i vizuelnu kulturu Kalifornijskog univerziteta u Santa Kruzu, kao i osnivač i upravnik Centra za kreativne ekologije pri istom univerzitetu. Autor je brojnih knjiga, uključujući Against the Anthropocene: Visual Culture and Environment Today (Sternberg Press 2017); Decolonizing Nature: Contemporary Art and the Politics of Ecology (Sternberg Press, 2016); The Migrant Image: The Art and Politics of Documentary During Global Crisis (Duke University Press, 2013) – za koju je 2014. godine dobio Nagradu „Frenk Džuet Mejter“ – kao i Return to the Postcolony: Spectres of Colonialism in Contemporary Art (Sternberg Press, 2013). Demos je bio jedan od kustosa izložbe Rights of Nature: Art and Ecology in the Americas koja je januara 2015. održana u galeriji Nottingham Contemporary, kao i organizator događaja Specters: A Ciné-Politics of Haunting pri Muzeju Kraljice Sofije u Madridu 2014. godine. Od 2019. godine, u okviru Centra za kreativne ekologije i u svojstvu naučnog saradnika pri Getijevom institutu za istraživanja, radi na trogodišnjem istraživačkom projektu, umetničkoj izložbi i knjizi pod pokroviteljstvom Fondacije Melon, koji se bave pitanjem šta dolazi posle kraja sveta i kako na ruševinama kapitalizma graditi budućnosti društvene pravde? Njegova nova knjiga, Beyond the World’s End: Arts of Living at the Crossing, nedavno je objavljena u izdanju Duke University Press.