Vesti
- Radno vreme tokom vikenda
- Ponovo radi Salon MSUB
- Nastavak filmskog programa Performans umetnosti
- Javni konkurs za izbor direktora Muzeja savremene umetnosti
MSUB Newsletter
Pratite nas...

Radno vreme
Predavanje profesora T.J. Dimosa - Radikalni futurizmi: pobunjenička univerzalnost, solidarnost i budući svetovi u okviru projekta Efekat pregleda.
govorni-programi | 08.02.2021
Otolit grupa, Beskonačnost minus beskonačnost, 2019
Muzej savremene umetnosti poziva vas na predavanje profesora T.J. Dimosa „ Radikalni futurizmi: pobunjenička univerzalnost, solidarnost i budući svetovi” u okviru projekta „Efekat pregleda”.
Četvrtak 11. februar 2021.
18 – 19.30 časova
Predavanje će se odvijati preko Zoom-a i moći da se prati preko Facebook stranice Muzeja
Predmet predavanja su savremeni umetnički modeli radikalnih futurizama i budućih svetova koji odbijaju da se predaju kapitalističkom realizmu, gde se radikalno promišljanje susreće s radikalnom praksom u materijalnim silama solidarnosti, političkim vidom kolektivnog pripadanja, koje je danas više nego ikada neophodno u kolektivnoj bici s međunarodnim fašizmima i globalnim neoliberalizmima, ali koja obuhvata i neizbežni čin nepripadanja, zarad prevladavanja partikularizama esencijalističkog identiteta. Kako da na toj osnovi ponovo proradi solidarnost? Uz priznavanje propasti eurocentričnih univerzalizama, predmet predavanja biće i odbrana pobunjeničkih političkih formacija mimo rascepkanosti koje donose identitetske politike, uključujući i političku estetiku ukidanja – u kranjoj instanci rasnog i kolonijalnog kapitalizma. Predavanje za referentne tačke uzima tri primera iz međunarodne savremene umetnosti – Tirzu Džin Kathend, Grupu Otolit i kolektiv Crni kvantni futurizam.
T. J. Dimos je profesor istorije umetnosti na katedri koju su Patriša i Rouland Rebele osnovali pri Odseku za istoriju umetnosti i vizuelnu kulturu Kalifornijskog univerziteta u Santa Kruzu, kao i osnivač i upravnik Centra za kreativne ekologije pri istom univerzitetu. Autor je brojnih knjiga, uključujući Against the Anthropocene: Visual Culture and Environment Today (Sternberg Press 2017); Decolonizing Nature: Contemporary Art and the Politics of Ecology (Sternberg Press, 2016); The Migrant Image: The Art and Politics of Documentary During Global Crisis (Duke University Press, 2013) – za koju je 2014. godine dobio Nagradu „Frenk Džuet Mejter“ – kao i Return to the Postcolony: Spectres of Colonialism in Contemporary Art (Sternberg Press, 2013). Demos je bio jedan od kustosa izložbe Rights of Nature: Art and Ecology in the Americas koja je januara 2015. održana u galeriji Nottingham Contemporary, kao i organizator događaja Specters: A Ciné-Politics of Haunting pri Muzeju Kraljice Sofije u Madridu 2014. godine. Od 2019. godine, u okviru Centra za kreativne ekologije i u svojstvu naučnog saradnika pri Getijevom institutu za istraživanja, radi na trogodišnjem istraživačkom projektu, umetničkoj izložbi i knjizi pod pokroviteljstvom Fondacije Melon, koji se bave pitanjem šta dolazi posle kraja sveta i kako na ruševinama kapitalizma graditi budućnosti društvene pravde? Njegova nova knjiga, Beyond the World’s End: Arts of Living at the Crossing, nedavno je objavljena u izdanju Duke University Press.