Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Nedelja–sreda
10–18 časova

Četvrtak–subota
10–22 časova

Utorkom je muzej zatvoren za publiku.

Ulaznice:
· Cena ulaznice: 600 rsd
· Grupne ulaznice: 400 rsd
· Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri: 300 rsd
· Porodične ulaznice: roditelji (600 rsd) deca od 7 do 17 (150 rsd)
· Svake prve srede u mesecu ulaz je besplatan.
· Ulaznice se mogu kupiti na blagajni muzeja i preko https://www.tickets.rs/

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na mail info@msub.org.rs svaki dan sem utorka od 10 do 18 časova.

Informacije o prodaji ulaznica MSUB blagajna (011) 3115 713

****

Salon Muzeja savremene umetnosti

Pariska 14, Beograd
Radno vreme: od 12:00 do 20:00, osim utorkom
Ulaz slobodan

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd
Zatvoren za publiku

Razgovor o praksi umetnika Nikole Markovića / Salon MSUB, četvrtak, 24.10.2019. u 18 časova

govorni-programi | 24.10.2019

Foto: Bojana Janjić / MSUB

Razgovor o praksi umetnika Nikole Markovića

Salon Muzeja savremene umetnosti (Pariska 14)
Četvrtak, 24. oktobar 2019. godine u 18 časova
 
U Salonu Muzeja savremene umetnosti, u četvrtak 24.10. 2019.  u 18 časova održaće se razgovor o tekućoj izložbi „Prizor“ i slikarskoj praksi umetnika Nikole Markovića. U razgovoru učestvuju Ana Ereš, autor pratećeg teksta za izložbu i naučni saradnik na  Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu, i umetnik Nikola Marković. Razgovor moderira Una Popović, kustos Salona MSUB.    
 
Nikola Marković se predstavlja u Salonu MSUB sa novom serijom slika i crteža koju ovom prilikom grupiše pod nazivom „Prizor“. Novom serijom radova Nikola Marković čini svojevrsni zaokret u svojoj slikarskoj praksi koji karakteriše interesovanje za figuraciju i pozivanje na primere iz istorije slikarstva. Njegova prethodna istraživanja odvijala su se u najvećoj meri u polju apstraktnog slikarskog jezika bez direktne reference na određenu tačku iz kompleksne prošlosti slikarstva ili citiranja nekog od slikarskih uzora. Marković se ovom prilikom okreće iskustvu firentinskog umetnika Đota di Bondonea i njegovom remek-delu, ciklusu fresaka iz kapele Skrovenji u Padovi, koje prikazuju scene iz života Hrista i Bogorodice (nastale 1303-1305. godine). Minuciozno izučavanje Đotove slikarske metodologije koje kao polazište za izvođenje svojih slika velikog formata ovom prilikom Marković sprovodi, odlikuje atemporalni pristup. Markovića ne zanima kulturno-istorijska niti stilska specifičnost Đotovog slikarstva. On pažljivom analizom Đotovog pristupa građenju prostora slike teži da otkrije jedan specifičan način mišljenja o slikarstvu koji je u isto vreme i moderan i klasičan. 
 
Nikola Marković  rođen je u Kopru, Slovenija, 1979. godine. Završio je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Od 2003. godine redovno izlaže u galerijama i institucijama kulture u zemlji i inostranstvu, kao sto su Muzej grada Beograda, 55. Oktobarski salon, Galerija Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu, Galerija Doma kulture Sudentski grad, Galerija Doma omladine Beograda, Cultural City Network u Gracu, Centro Expermimental de Arte y Pensamiento u Madridu. Radovi Nikole Markovića nalaze se u brojnim muzejskim i privatnim  kolekcijama.
 
Ana Ereš je naučni saradnik na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu. Odbranila je doktorsku disertaciju o istoriji izložbi u Jugoslovenskom paviljonu na Bijenalu u Veneciji (1938-1990) na istom fakultetu 2017. godine. Master studije iz istorije umetnosti i vizuelne kulture je završila 2011. godine na Humboltovom univerzitetu u Berlinu u okviru DAAD stipendije. Njene oblasti istraživanja obuhvataju: istoriju izložbi, jugoslovenski umetnički prostor u 20. veku i transnacionalne aspekte modernizma. Redovno objavljuje priloge u domaćim i inostranim naučnim časopisima. Dobitnica je Nagrade „Lazar Trifunović“ za kritičko pisanje o umetnosti (2017).