Zbirka fotografije, filma, videa i digitalnih medija sadrži 492 umetnička dela. Zbirka je osnovana 1977. godine kada je proliferacija tehničkih medija (film, fotografija, video) u okviru Nove umetničke prakse nastale u brojnim centrima širom Jugoslavije uslovila stvaranje posebne zbirke koja bi registrovala etabliranje ovih medija kao ravnopravnih formi umetničkog izraza.
Zbirka obuvata širok istorijski period, od izuzetno vrednih fotografskih eksperimenata beogradskih nadrealista s početka tridesetih godina 20. veka (fotogrami Vana Živadinovića Bora i Marka Ristića), preko umetničke fotografije i konceptualne umetnosti, pa sve do umetnosti novih medija. Nova umetnička praksa u Jugoslaviji zastupljena je u zbirci mnogim značajnim delima, od kojih se posebno ističu video-performansi Marine Abramović (Oslobađanje memorije, 1976) i Raše Todosijevića (Was ist Kunst, Marinela Koželj?, 1977), foto-dokumentacija projekata grupe OHO, foto-performansi i filmovi Neše Paripovića (Primeri analitičke skulpture, 1977; Ritam, 1981), dela Ilije Šoškića, Brace Dimitrijevića, Zorana Popovića, Gorana Trbuljaka, Balinta Somatija, Tomislava Gotovca, Ere Milivojevića, Vlaste Delimar, i dr.
U domenu video-umetnosti i video instalacija značajni su radovi Sanje Iveković (Inter Nos, 1978), Dalibora Martinisa (Dutch movies, 1986), Dragane Žarevac (Očaj, 1996), Milice Tomić (XY Ungelöst – Rekonstrukcija zločina, 1996/1997), Zorana Todorovića (Šum, 1998/1999), Zorana Naskovskog (Smrt u Dalasu 2000/2001), Miodraga Krkobabića (6=36, 2000), Vladimira Nikolića (Ritam, 2001), i dr. U zbirici se nalazi i prvi net-art projekat izveden u Srbiji, rad “Apsolutna rasprodaja» (1996) Asocijacije Apsolutno.
Posebno značajne autorske ličnosti čiji su pokloni više serija radova obogatili zbirku su tvorac Signalizma Miroljub Todorović, i doajen fotografije Tomislav Peternek.
U zbirci se takođe nalaze i dela stranih umetnika među kojima se posebno ističu film Hansa Richtera (Snovi koji se mogu kupiti za novac, 1947), fotografska mapa Clare E. Sipprell «Putopis po Jugoslaviji» (1924-1926), portfolio američkog fotografa Paula Stranda, kolekcija radova Fluxus umetnika (George Maciunas, Ken Friedman, Hannah Wilke i dr.), video-radovi Jayce Sallouma, Anike Strom, fotografije Phila Collinsa, instalacija Nedka Solakova (View to the West, 1989), itd.
U kontekstu post-Jugoslovenskog umetničkog postora, zbirka je u XXI veku obogaćena radovima značajnih umetnika iz regiona poput Andreje Kulunčić, Igora Grubića, Jasmine Cibic, itd.