Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Letnje radno vreme:
Sreda - Ponedeljak: 12:00-20:00
Subota: 12:00-21:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku.

Cena ulaznice: 300 rsd
Grupne posete (10 lica i više): 200 rsd
Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri, korisnici EYCA, City Card i City Pass kartica: 150 rsd

Pravo na besplatan ulaz:
Lica sa invaliditetom, trudnice, predškolska deca, profesori, docenti, asistenti i studenti istorije umetnosti, arhitekture, likovne i priminjene umetnosti, novinari, zaposleni iz srodnih kulturnih ustanova, članovi ICOM-a, AICA, IKT, ULUS-a, ULUPUDS-a i drugih strukovnih udruženja.

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na info@msub.org.rs

Popusti se ostvaraju uz pokazicanje legitimacije na blagajni Muzeja.
Ulaz je besplatan svake srede.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti
Pariska 14, Beograd

Salon MSUB ne radi zbog izvođenja radova na sanaciji i renoviranju prostora

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd

Letnje radno vreme: 14:00-21:00
Utorkom je Legat zatvoren za publiku.
Ulaz u Legat je besplatan.

Slobodanka Stupar „Vrata” (1995/1996.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”

govorni-programi | 28.03.2020


Foto: Wolfgang Zurborn

Slobodanka Stupar, Vrata, (1995/1996.). ulje, pigmenti/pirinčani papir, 200x90 (x3)

Rad je otkupljen sa izložbe Vrata i drugi Zapisi priređene u galeriji Zepter 1998. godine.

U pitanju su tri objekta koji čine složenu instalaciju Zid/Vrata, ili preciznije jednu od varijanti  rada  Vrata, koji je prethodno izlagan na različitim mestima: u galeriji Simultanhalle,  Keln,  Rathaus, Keln (1995), u galeriji BBk, Keln (1996), kao i u galeriji Zlatno oko (1997), Novi Sad.

Objekti su realizovani postupkom slikanja uljem i crnim pigmentom na japanskoj pirinčanoj hartiji različite gustine i transparentnosti. Papir  je potom naslojavan i montiran na dimenziju  otprilike 200 x 90 cm.

Ponavljani kružni gest prilikom slikanja predstavlja pokret traženja, pokušaj otvaranja prolaza u drugi dimenziju prostora, s onu stranu barijere koju predstavlja hartija u slojevima. „… Radom dominira dinamika gesta. On fiksira momenat napetosti i razrešenja koje sledi za njim…” navodi nemačka istoričarka umetnosti dr Bettina Mette i dodaje “…Vrata funkcionišu i kao barijera, i kao izlaz i prolaz. Ona su energetska polja koja posreduju između unutrašnjosti i spoljašnjosti, između ovde i tamo, ali su istovremeno i granica. Vrata se u instalaciji otvaraju u čitav niz novih vrata i konačno u Ništa, ili istovremeno u Beskonačno…”

– Slobodanka Stupar