Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Letnje radno vreme:
Sreda - Ponedeljak: 12:00-20:00
Subota: 12:00-21:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku.

Cena ulaznice: 300 rsd
Grupne posete (10 lica i više): 200 rsd
Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri, korisnici EYCA, City Card i City Pass kartica: 150 rsd

Pravo na besplatan ulaz:
Lica sa invaliditetom, trudnice, predškolska deca, profesori, docenti, asistenti i studenti istorije umetnosti, arhitekture, likovne i priminjene umetnosti, novinari, zaposleni iz srodnih kulturnih ustanova, članovi ICOM-a, AICA, IKT, ULUS-a, ULUPUDS-a i drugih strukovnih udruženja.

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na info@msub.org.rs

Popusti se ostvaraju uz pokazicanje legitimacije na blagajni Muzeja.
Ulaz je besplatan svake srede.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti
Pariska 14, Beograd

Salon MSUB ne radi zbog izvođenja radova na sanaciji i renoviranju prostora

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd

Letnje radno vreme: 14:00-21:00
Utorkom je Legat zatvoren za publiku.
Ulaz u Legat je besplatan.

Vesna Pavlović „Traženje slika" (2011) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”

govorni-programi | 28.03.2020


Foto: Vesna Pavlović

Vesna Pavlović, Traženje slika, (2011) / fotoinstalacija u lajtboksu, 101.6 x 152.4 cm

Serija fotografija, fotografskih objekata i instalacija pod nazivom Traženje slika obuhvata istraživanje grupe arhivskih slajdova, koji prikazuju putovanja jedne američke porodice širom sveta u periodu između 1960. i 1980. godine. Dok sam se bavila materijalnošću i fizičkom pojavnošću slajdova, oni su me zainteresovali kao nosioci prvostepene reprezentacije turističkih mesta kao direktni pozitivi i kao objekti. Tehnologija slajda razvijala se uporedo sa američkom potrošačkom ekonomijom. Sam prizor američke turistkinje s kamerom predstavlja ikoničnu sliku koja možda već pripada prošlosti. Žena s kamerom je i konzumentkinja mesta i producentkinja slika. Njena arhiva predstavlja medijaciju kulturnih iskustava. Kao turistkinja, ona je mnoštvo mesta postavila u okvir kadra, ali su i ta mesta uokvirila nju. Nakon svega, ostale su samo slike koje blede skupa s iskustvima uhvaćenim u kadar. Ponovno uspostavljanje sekvence slajdova u okviru ove instalacije upućuje na taj gubitak.  

Radovi iz serije Traženje slika obuhvataju prisvojene fotografije, direktno skenirane slajdove kao opredmećene uspomene sa putovanja, slajd projekcije i instalacije. Unapred potencijalno sentimentalni zbog svog arhaičnog izgleda, kvaliteta kolorita i rukom pisanih beleški, slajdovi nas podsećaju na neizbežni napredak tehnologije. Upravo me je mesto loma između sentimentalnosti kao važnog činioca fotografije i zastarelosti tehnologije privukao ovom materijalu. Kako istoričar umentosti Hal Foster navodi u svom eseju “An Archival Impulse" (2004, October), „postoje umetnici koji žele da pomere granice i slobode novih medija u budućnosti i oni koji žele da istraže ono što taj navodni korak napred otvara u prošlosti, u prevaziđenom".

-    Vesna Pavlović

www.vesnapavlovic.com