Vesti


MSUB Newsletter

Budite informisani o našim aktivnostima


Pratite nas...

Facebook Twitter Facebook Facebook



Radno vreme


Muzej savremene umetnosti
Ušće 10, blok 15, Beograd

Letnje radno vreme:
Sreda - Ponedeljak: 12:00-20:00
Subota: 12:00-21:00
Utorkom je Muzej zatvoren za publiku.

Cena ulaznice: 300 rsd
Grupne posete (10 lica i više): 200 rsd
Studenti, učenici osnovnih i srednjih škola, penzioneri, korisnici EYCA, City Card i City Pass kartica: 150 rsd

Pravo na besplatan ulaz:
Lica sa invaliditetom, trudnice, predškolska deca, profesori, docenti, asistenti i studenti istorije umetnosti, arhitekture, likovne i priminjene umetnosti, novinari, zaposleni iz srodnih kulturnih ustanova, članovi ICOM-a, AICA, IKT, ULUS-a, ULUPUDS-a i drugih strukovnih udruženja.

Informacije o grupnim posetama i vođenjima na broj telefona 063-862-3129, i na info@msub.org.rs

Popusti se ostvaraju uz pokazicanje legitimacije na blagajni Muzeja.
Ulaz je besplatan svake srede.

****

Salon Muzeja savremene umetnosti
Pariska 14, Beograd

Salon MSUB ne radi zbog izvođenja radova na sanaciji i renoviranju prostora

****

Galerija-legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića

Rodoljuba Čolakovića 2, Beograd

Letnje radno vreme: 14:00-21:00
Utorkom je Legat zatvoren za publiku.
Ulaz u Legat je besplatan.

Zoran Naskovski, „Smrt u Dalasu” (2000/2001.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”

govorni-programi | 28.03.2020

Zoran Naskovski, Smrt u Dalasu, (2000/2001.) / video instalacija, crno-belo, boja, zvuk, promenljive dimenzije, 17’

Video instalacija „Smrt u Dalasu” za polazište ima istoimenu vinilnu EP ploču sa guslarskom pesmom Joze Karamatića realizovanom u duhu slovenske tradicije usmenog predanja. Rad predstavlja neuobičajenu i ekliptičnu interpretaciju atentata na američkog predsednika Džona F. Kenedija u Dalasu, prvog u nizu atentata šezdesetih. Prvobitno zamišljen, zakazan i najavljen u medijima kao delegirani performans dva guslara, događaj je neplanirano otkazan. Međutim, u mediju video instalacije, zasnovane na found sound, found footage i televizijskim snimcima, koji uključuju retke snimke autopsije, rad je zadržao inicijalni performativni karakter.

Pored političkih implikacija, kao što su momenti prepoznavanja instrumentalizacije gusala u vremenu jačanja nacionalizama, zatim nenamerno uspostavljanje veze sa atentatom na premijera Zorana Đinđića, ili pak demaskiranje dramatizacije globalnih medijskih slika, ovaj rad otvara i pitanja kulturne pripadnosti i procesa globalizacije.

„Smrt u Dalasu” je internacionalnu pažnju skrenuo kompleksnim odnosima jezičkih i audio-vizuelnih elemenata, snažnom jukstapozicijom slike i zvuka, kao i radikalnom upotrebom slike i zvuka/noise-a koji su diskodirani i koji stvaraju intenzitet, napetost i iritaciju svojstvenu okolnostima i vremenu u kojem je rad nastao. 

Video rad je do sada prikazivan i izlagan na različite načine i u različitim kontekstima: od uličnih projekcija u Dalasu, preko internet platformi u Berlinu, specifičnih tematskih projekcija na Univerzitetu u Berkliju, do muzejskih postavki koje uključuju retke dokumente i artefakte koji proširuju kontekst i anticipiraju nova značenja. 

– Zoran Naskovski


Zoran Naskovski, „Smrt u Dalasu” (2000/2001.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”
Zoran Naskovski, „Smrt u Dalasu” (2000/2001.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”
Zoran Naskovski, „Smrt u Dalasu” (2000/2001.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”
Zoran Naskovski, „Smrt u Dalasu” (2000/2001.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”
Zoran Naskovski, „Smrt u Dalasu” (2000/2001.) / Izložba „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019.”