Samostalna izložba Aleksandrije Ajduković pod nazivom „NO NAME Rivijera“, u Salonu Muzeja savremene umetnosti, obuhvatiće ranije nastale i recentne fotografije, kao i video materijale koji su nastali u poslednjih pet godina.

Iako je Aleksandrija po obrazovanju fotograf, već nekoliko godina je za njen rad karakteristično istraživanje u mediju videa i filma.

Na izložbi će se predstaviti deo fotografskih ciklusa koji su nastali ranije, neki i pre više od deset godina („Tigrice“, „Slični“, „Kinezi“, „Modni žurnal“…) kako bi se ukazalo na autorkino višegodišnje ujednačeno promišljanje, ali i napravila jasna veza sa novijim projektima („Donatorke“, „Regional Animal Print“ – video rad i film) koji se ujedno mogu posmatrati kao nadogradnja starih.

Izložba nema nameru da deluje retrospektivno, već da ukaže na autorkin, kako kontinuitet interesovanja unutar fenomena stvarnosti, ispitujući osobene kulturne modele – stil života pojedinca i grupe, mode (self-fashioning), ukusa; tako i potenciranost koriščenja fotografije kao resursa za njenu dalju disperziju u druge medijske formate.

Izložba „NO NAME Rivijera“ je zamišljena kao izvestan mali medijski događaj, prezentacija radova u različitim medijima: digitalna fotografija, polarod, video, 16 mm film, knjige. Čini se da jedino tako na pravi način može da se prikaže i opiše praksa Aleksandrije Ajduković koja (i sama) u izvesnom smislu već više godina predstavlja određeni fenomen na srpskoj fotografskoj sceni zanimaljući se upravo za hibridne modele pojavnosti i kulturu spektakla.

Aleksandrija Ajduković (1975, Osijek) diplomirala je fotografiju na Akademiji umetnosti BK Univerziteta u Beogradu, u klasi Milana Aleksića. Završila je master studije u Novom Sadu, u klasi Đorđa Odanovića. Bila je gost student Marine Gržinić na klasi za postkonceptualnu umetničku praksu na bečkoj Likovnoj akademiji. Trenutno na doktorskim studijama na Fakultetu dramskih umetnosti na smeru Teorije dramskih umetnosti, kulture i medija. Dvostruka je finalistkinja nagrade „Dimitrije Bašičević Mangelos“, dobitnica „Henkel Art Award“ za mladog umetnika 2005. i nagrade 45. Oktobarskog salona. Kroz portretisanje slučajnih prolaznika, modela naturščika na elaboriran i duhovit način beleži fenomene vezane za savremeni život i njegove svakodnevne refleksije u domenu mode, pop kulture i lifestyle-a (ne)urbanih sredina. Realizovala je značajan broj samostalnih i grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Kustos: Una Popović