Od aplikacija za mobilne uređaje do eksperimentalnih postrojenja i globalnih infrastruktura, savremena nauka i tehnologija nam omogućavaju da sagledamo i nebesku mehaniku i zemaljska kretanja materije, energije i ljudi u različitim razmerama i uslovima: kratke rute od kuće do posla, duge putanje transkontinentalnih letova ili dugotrajne migracije naslednih osobina na osnovu analize DNK. Kombinujući mnoštvo postupaka i sredstava, stvaramo skupove hibridnog, višedimenzionog znanja kao što su atlasi biodiverziteta i mape promena životne sredine na površini Zemlje, ali i duboko u njenoj unutrašnjosti.

Saznajno motivisano sagledavanje okruženja je jedna od važnih zajedničkih odlika nauke i umetnosti, pri čemu u umetničkom stvaralaštvu često nosi i izrazit estetski, emotivni i etički zamah. Kao postupak za određivanje položaja i predviđanje daljeg kretanja, orijentisanje omogućava konstrukciju umetničkog dela, ali ujedno nudi i putokaz za njegovo doživljavanje i odražava materijalne, istorijske, društvene i političke okolnosti njegovog nastanka.

Izložba „NACRT“ prikazuje izbor novomedijskih umetnika koji istražuju različite idejne aspekte orijentisanja, pretvarajući ih u nove platforme za razmišljanje i diskurs: od utopijsko-apokaliptične društvene alegorije (Jin-Đu Čen i Džejms T. Hong, „Krajnji prenos“), međuplanetarnog oprostorenja prolaznosti (Bedfejt VR, „Orbitalni vanitas“) i kritike internet kulture (Džonatan Haris, „Mrežni efekat“) preko indeksiranja stvaralačkog postupka (Ron Hat, „Sort“), praćenja ilegalne razmene fajlova (Nikola Megre i Brendan Hauel, „Piratski bioskop“) i sažimanja medijske konzumacije (Keli Mark, „REM“) do mašinskog nadziranja svakodnevnog života (Julijan Palač, „Vizuelizacije nadgledanja“), narativnog rekonstruisanja urbanog pejzaža (Aleksandar Šelov, „Kifisos“), generativnog satelitskog mapiranja (Sintfarm, „Formacije“) i animiranja nepreciznosti globalnog pozicioniranja (Dejan Grba, „Studija 7/0“).

Izložba „NACRT“ se premijerno prikazuje u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 30. marta do 18. juna 2018, zatim putuje u galeriju Pro Arts u Ouklendu, Kalifornija od 20. jula do 31. avgusta, a tokom 2019. godine u Muzej evolucije u Burgosu, Španija.

U svakoj iteraciji izložba se oblikuje kao autonomna, prostorno specifična konfiguracija radova sa pratećim obrazovnim aktivnostima, onlajn i štampanom dokumentacijom, a knjiga ​u izdanju Mek Neli Džeksona, Nju Jork obuhvata kompletan projekat.

Autori izložbe: Dejan Grba (Srbija), Ana Novakov (SAD) i Ivon Senuf (Španija), članovi međunarodnog konzorcijuma kustosa i umetnika Provisional Art Spaces [PAS].

Umetnici: Jin-Đu Čen (Tajvan) i Džejms T. Hong (SAD, Tajvan), Bedfejt VR [Šon Gledvel (Australija, Velika Britanija) i Leo Fejber (Australija)], Dejan Grba (Srbija), Džonatan Haris (SAD) i Greg Hohmat (SAD), Ron Hat (SAD), Nikola Megre (Francuska) i Brendan Hauel (SAD), Keli Mark (Kanada), Julijan Palač (Austrija), Aleksander Šelov (Nemačka) i Sintfarm [Vladimir Todorović (Singapur) i Andreas Šlegel (Singapur)].