Nagrada „Lazar Trifunović” za 2022. godinu svečano je dodeljena našem kolegi, istoričaru umetnosti i kustosu Muzeja savremene umetnosti, Miroslavu Kariću za tekst „Studija slučaja”, objavljen u istoimenom katalogu publikovanom povodom samostalne izložbe umetnice Biljane Đurđević, koja je održana u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu od 25. marta do 23. maja 2022. godine.

Nagrada „Lazar Trifunović” se od 1993. godine dodeljuje sa ciljem da podstiče, razvija i afirmiše nove metodološke i interpretativne modele i pristupe u pisanju o modernoj i savremenoj vizuelnoj umetnosti u štampanim i elektronskim medijima, i predstavlja jedino stručno priznanje koje motiviše kritičko mišljenje u ovoj oblasti.

Žiri u sastavu Darka Radosavljević Vasiljević, Stevan Vuković i Ana Ereš razmatrao je predloge prispele na konkurs za Nagradu za 2022. godinu, kao i druge javno dostupne doprinose kritičkom mišljenju o modernoj i savremenoj umetnosti objavljene tokom ove godine, i doneo jednoglasnu odluku. Nagrada se dodeljuje istoričaru umetnosti i kustosu Miroslavu Kariću za tekst
„Studija slučaja”, objavljen u istoimenom katalogu publikovanom povodom samostalne izložbe umetnice Biljane Đurđević.
„U ovoj monografskoj studiji Miroslav Karić nudi slojevito strukturiran interpretativni okvir za razumevanje recentne umetničke prakse Biljane Đurđević koji se temelji na poznavanju novih čitanja semantike savremenog slikarstva i njegovih transmedijskih iskoraka, kao i na ubedljivoj kontekstualizaciji jednog kompleksnog umetničkog govora spram društvenih i ideoloških okvira savremenosti. Karićev kritički doprinos pisanju o umetnosti, oslonjen na veštinu da precizno prepozna i artikuliše složene referentne okvire koje proizvode umetnički gestovi, nalazi se u principijelnom profesionalnom nastojanju ovog autora da o savremenoj umetnosti misli, govori i piše na osnovu sistematskog poznavanja lokalne scene i posvećenog angažovanja na afirmaciji novih posmatranja i isčitavanja pojava koji se unutar nje javljaju. Nagrađeni tekst, pored navedenog, potvrđuje i važnost kontinuirane saradnje između kustosa i umetnika kao vitalnog podsticaja za permanentno osvajanje novih znanja o savremenoj umetnosti”, obrazložio je žiri.

Fotografije: Tanja Drobnjak

Biljana Đurđević i Miroslav Karić