Збирка нових уметничких медија садржи 284 уметничких дела у медијима фотографије, филма, видеа, дигиталних медија, инсталације, текста и објеката.
Збирка је основана 1977. године када је пролиферација техничких медија (филм, фотографија, видео) у оквиру концептуалне уметности, али и шире у уметничкој пракси тог времена, условила стварање посебне збирке која би регистровала етаблирање ових медија као равноправних форми уметничког израза.






Збирка обухвата широк историјски период, од изузетно вредних фотографских експеримената београдских надреалиста с почетка тридесетих година 20. века (фотограми Вана Живадиновића Бора и Марка Ристића), преко уметничке фотографије и концептуалне уметности, па све уметности нових медија. Концептуална уметност у Југославији заступљена је у збирци многим значајним делима, од којих се посебно истичу видео-перформанси Марине Абрамовић (Ослобађање меморије, 1976) и Раше Тодосијевића (Was ist Kunst, Маринела Кожељ?, 1977), фото-документација пројеката групе ОХО, фото-перформанси и филмови Неше Париповића (Примери аналитичке скулптуре, 1977; Ритам, 1981), дела Браце Димитријевића, Зорана Поповића, Горана Трбуљака, Балинта Сомбатија, Тома Готовца, Ере Миливојевића и др. У домену видео-уметности значајни су радови Сање Ивековић, Далибора Мартиниса, Зорана Тодоровића, Милице Томић и др. У збирци се налази и први нет арт пројекат изведен у Србији, рад Апсолутна распродаја (1996) Асоцијације Апсолутно.

У збирци се такође налазе и дела страних уметника међу којима се посебно истичу филм Ханса Рихтера Снови који се могу купити за новац (1947), фотографска мапа Кларе Е. Сипрел Путопис по Југославији (1924-1926), портфолио америчког фотографа Пола Странда, колекција радова Флуксус уметника (Џорџ Мекјунас, Кен Фридман, Хана Вилке и др), видео-радови Џејса Салума, Анике Стром, фотогафије Фила Колинса итд.
